مشکلات رانندگان شهرک صنعتی شمس آباد

با سلام و احترام 

     بازگشت به نامه شماره 2931/1/3843 د مورخ 1399/09/02 و بند 3 نامه فوق الذکر در خصوص عدم صدور معاینه فنی سرویس های کارخانجات شهرک صنعتی به استحضار می رساند ، طبق آیین نامه ماده 8 قانون هوای پاک و با هدف اجازه تردد به ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی تا زمان عملیاتی شدن طرح های نوسازی دولت ، تردد ناوگان صدرالذکر به شرط اخذ معاینه فنی بلامانع است .  

سرویس های غیرحضوری و تحول دیجیتال 3070 سازمان تامین اجتماعی

این سامانه چیست؟

با توجه به گسترش خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی، این سامانه تمامی سرویس های موجود و همچنین خدمات غیر حضوری جدید سازمان را در یک درگاه مجتمع و یکپارچه در خود جای داده است.

همچنین این پرتال مرجع مطمئن و سریعی را جهت آگاهی و استفاده از سرویس های جدید برای مخاطبین سازمان فراهم آورده است.


چگونه از آن استفاده کنم؟

در صورتی که قبلا مشترک سرویس های متمرکز سازمان تامین اجتماعی (از قبیل پرتال نمایش سابقه) بوده اید نیازی به ثبت نام مجدد نیست. اما اگر برای اولین بار با این پرتال کار می کنید در صورتی که خدمات مورد نظر شما نیاز به احراز هویت داشته باشد می بایست در پرتال ثبت نام کرده و نام کاربری (کدملی) و رمز دریافت کنید.

لطفا توجه داشته باشید که جهت استفاده از سرویس های عمومی و شخصی انجام مراحل ثبت نام غیرحضوری کفایت می کند ولی استفاده از سرویس های کارفرمایی علاوه بر ثبت نام در سامانه، مستلزم مراجعه حضوری به شعبه جهت تکمیل فرم تعهد نامه خواهد بود.

فیلم آموزشی در این مراحل شما را یاری خواهد کرد.

 

مشکلات خود را چگونه پیگیری نمایم؟

در صورتی که در بخش هایی از فرایند ثبت و یا پیگیری درخواست مشکل دارید می توانید از چند طریق اقدام نمایید:

1- در زمان ثبت درخواست، در قسمت بالایی هر فرم، راهنمایی جهت استفاده همان فرم قرار داده شده، لطفا راهنما را به دقت مطالعه نمایید.

2- با مراجعه به صفحه تامین اجتماعی من، در قسمت نمایش درخواست ها، درخواست مورد نظر را جستجو کنید و سپس در ستون انتهایی جدول روی دکمه عملیات کلیک نموده و گزینه راهنمای هوشمند را انتخاب کنید.

3- با واحد ارتباط با مشتری سازمان از طریق سایت crm.tamin.ir و یا شماره تلفن 1420 تماس حاصل نمایید.

مصوبه شماره یک جلسه شانزدهم شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور

کلیه دستگاه‌های اجرایی

با استناد به ماده (۴) قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ماده (۵) اساسنامه شورای اجرایی فناوری اطلاعات و بند "۶" ماده (۳) آیین‌نامه داخلی شورا، و در راستای اجرای تکالیف بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات قانون برنامه ششم توسعه و ارتقای شفافیت دستگاه‌های اجرایی، دسترسی مردم به داده‌های عمومی، ایجاد یکپارچگی در فرآیندهای تجاری و تسهیل فرآیندهای خدمات شهری، مصوبه شماره یک جلسه شانزدهم شورای اجرایی فناوری اطلاعات برگزارشده در تاریخ ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ که طی نامه شماره ۷۹۳۴۵ مورخ ۱۳۹۹/۰۷/۱۳ به تائید رئیس محترم جمهور رسیده است، شامل یک مقدمه پنج ماده و شش تبصره به شرح پیوست ابلاغ می  شود.

شایان‌ذکر است؛ اصل مستندات مصوبه در دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات نگهداری می  شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ـ محمدجواد آذری‌جهرمی

 

مصوبه شماره یک جلسه شانزدهم شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور

مقدمه

شورای اجرایی فناوری اطلاعات در شانزدهمین جلسه مورخ ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ باهدف تسهیل در تعاملات الکترونیکی شهروندان با دستگاه‌های اجرایی، ارتقای شفافیت دستگاه‌های اجرایی، دسترسی مردم به داده عمومی، ایجاد یکپارچگی و تسهیل فرآیندهای تجاری و تسهیل فرآیندهای خدمات شهری مواد زیر را تصویب نمود.

ماده۱ـ شفافیت و دسترسی آزاد شهروندان به داده‌های باز دستگاه‌های اجرایی:

بند۱ـ کلیه دستگاه‌های اجرایی مکلف‌اند زیر درگاه/وب‌سایت شفافیت را تحت دامنه رسمی دستگاه (ترجیحاً به نام . shafaf ) ایجاد و از طریق آن، داده‌های ذیل را ظرف سه ماه در دسترس مردم قرار دهند:

۱ـ هزینه کرد شش‌ماهه و عملکرد مالی سالانه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای وابسته

۲ـ معاملات دولتی، تفاهم‌نامه‌ها، موافقت‌نامه‌ها، قراردادها و روش انتخاب

۳ـ دارایی‌های غیرمنقول و اموال امانی (مالی و سرمایه‌ای)

۴ـ آمار و اطلاعات عملکرد اجرای برنامه‌های توسعه، تکالیف قانونی و برنامه‌های راهبردی

۵ ـ کلیه قوانین، مقررات و پیش‌نویس مصوبات مربوط به دستگاه یا پیشنهادی به سایر مراجع

۶ ـ کلیه مجوزهای صادره به همراه فهرست گیرندگان مجوز

۷ـ برنامه‌های توسعه، برنامه‌های راهبردی

۸ ـ فرآیند استخدام، تخصیص پست و ارتقاء

۹ـ صورت‌جلسات شوراها، هیأت عامل، هیأت‌مدیره، مجامع و سایر مراجع صادرکننده مجوز و تصمیم گیر دستگاه

۱۰ـ نشر کلیه اسناد مربوط به سفارش، اجرا و نتایج حاصل از پژوهش

۱۱ـ معرفی مدیران دستگاه اجرایی

۱۲ـ تولید و در دسترس قرار دادن کلیه اطلاعات قابل‌استفاده برای کسب‌وکارها و فراداده آن‌ها

تبصره۱ـ نشر اطلاعات و داده‌های طبقه‌بندی‌شده ممنوع است.

تبصره۲ـ نحوه ارائه اطلاعات در درگاه شفافیت دستگاه باید با رعایت موارد ذیل باشد:

۱ـ نشر داده‌ها به شیوه قابل‌خواندن توسط افراد و ماشین

۲ـ دسترسی بدون درخواست داده و بدون هزینه بودن دریافت داده

۳ـ امکان دریافت یکجای داده‌ها و اطلاعات

۴ـ ایجاد آرشیو داده‌ها و اطلاعات با پوشش زمانی مطلوب

۵ ـ تضمین به‌روز بودن داده‌ها

۶ ـ تفکیک داده و اطلاعات مربوط به اطلاعات شخصی و عدم انتشار آن‌ها

بند۲ـ کلیه دستگاه‌های اجرایی مکلف‌اند، فراداده‌ها و حسب مورد داده‌ها و اطلاعات موردنیاز کسب‌وکارها و شهروندان را در درگاه یکپارچه داده‌های باز کشور DATA.GOV.IR  در دسترس قرار دهند. سازمان فناوری اطلاعات ایران مسئول ایجاد، نگهداری و توسعه درگاه مذکور بوده و کلیه دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری با سازمان فناوری اطلاعات ایران خواهند بود. سازمان فناوری اطلاعات نسبت به ایجاد امکان درخواست داده‌های موضوع این مصوبه را توسط شهروندان فراهم نماید.

ماده۲ـ خدمات الکترونیکی شهرسازی و نوسازی

بند۱ـ به‌منظور کاهش زمان انتظار مردم برای دریافت مجوز فعالیت‌های ساخت‌وساز شهری، شهرداری‌ها موظف‌اند حداکثر ظرف مدت سه ماه نسبت به برقراری سرویس‌های الکترونیکی استعلامات و تبادل داده بر خط برای صدور مجوز اقدام نمایند.

بند۲ـ وزارت کشور فهرست نیازمندی‌های تبادل داده و اطلاعات حوزه خدمات شهرسازی را تدوین و حداکثر ظرف مدت یکماه جهت تصویب به کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی ارائه نماید. دستگاه‌های اجرایی مکلف به ارائه داده و اطلاعات مصوب به‌سامانه‌های خدمات شهرسازی و صدور پروانه‌های ساختمانی هستند.

بند۳ـ شهرداری‌ها موظف‌اند نقشه‌های شهری و طرح‌های شهرسازی و معماری مصوب را در درگاه‌های شهری در دسترس عموم شهروندان قرار دهند. دستگاه‌هایی که تعیین‌کننده محدودیت‌های حریم‌های ساخت‌وساز و تغییر کاربری از قبیل حریم‌های امنیتی، میراث فرهنگی و زیرساخت‌های حیاتی هستند نقشه‌های مربوطه را جهت بهره‌برداری در نقشه‌های شهرسازی به‌صورت بر خط در اختیار شهرداری‌ها قرار دهند.

تبصره ـ شهرداری‌ها برای قرار دادن نقشه‌های محدودیت حریم‌ها در دسترس شهروندان، مجاز به اعلام دلیل اعمال محدودیت حریم‌ها نبوده و اجتماع محدودیت‌ها در نقشه اعلام عمومی شود.

بند۴ـ سرویس برخط پایان کار بین شهرداری‌ها و سازمان ثبت‌اسناد کشور برقرار گردد. بدین ترتیب دفاتر اسناد رسمی برای نقل‌وانتقال ملک با استعلام الکترونیک از سامانه‌های شهرداری‌ها از دارا بودن پایان کار اطمینان حاصل نموده و چاپ کاغذی پایان کار حذف گردد.

 ماده۳ـ وزارت کشور موظف است برای برپایی خدمات عمومی شهری به‌صورت الکترونیکی و هوشمند در دسترس آحاد شهروندان نقشه راه اجرایی شهرهای هوشمند را با مشارکت دستگاه‌های ذی‌ربط ظرف مدت یکماه تدوین و جهت بررسی و طرح در جلسه بعدی شورا به دبیرخانه شورا ارائه نمایند.

ماده۴ـ به‌منظور مدیریت اطلاعات تجاری در سطح کشور وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک جمهوری اسلامی ایران مکلف‌اند با توجه به خاتمه فرصت‌های اعطاشده توسط مراجع ذی‌ربط اقدامات ذیل را اجرایی نموده و گزارش آن را جهت طرح در جلسه بعدی شورا به دبیرخانه ارائه نمایند.

۱ـ کدهای شناسه کالا در تطبیق با کدهای طبقه‌بندی سیستم هماهنگ ( HS ) تکمیل و در سامانه تجارت فرامرزی امور گمرکی در کلیه فرآیندهای گمرکی به‌کارگیری شود.

۲ـ به‌منظور رعایت استقلال گمرک جمهوری اسلامی ایران، سامانه تجارت پس از احراز هویت بازرگان و اخذ اطلاعات لازم نظیر ثبت سفارش و تعیین شیوه تأمین و منشأ ارز و ارسال اطلاعات به پنجره تجارت فرامرزی، اظهار کالا و ویرایش آن‌ها در پنجره تجارت فرامرزی انجام گیرد. نتایج فرآیند گمرک (نظیر پروانه و پته) با رعایت بند ۱ به‌صورت وب‌سرویس به سامانه تجارت ارسال شود.

۳ـ پنجره تجارت فرامرزی کلیه استعلامات موردنیاز خود از سایر دستگاه‌های اجرایی صادرکننده مجوز ترخیص کالا را از طریق سامانه تجارت انجام داده و بدین منظور وب‌سرویس‌های مربوطه توسط سامانه تجارت در اختیار پنجره تجارت فرامرزی قرار گیرد.

۴ـ نظارت بر اجرایی شدن این ماده توسط ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز به‌صورت هفتگی و مستمر انجام‌گرفته و نتایج پیشرفت کار یا هرگونه مانع بر اجرایی شدن این مصوبه به دبیرخانه شورای اجرایی اعلام شود.

ماده۵ ـ باهدف تجمیع خدمات و پاسخ‌گویی متمرکز در حوزه سامانه‏های فوریت‌های شهری و امدادی شهر به شهروندان از طریق پنجره واحد، وزارت کشور مکلف است با همکاری شهرداران کلان‌شهرهای کشور و نیروهای امدادی و انتظامی نسبت به تدوین سند اصول حاکم و چارچوب ایجاد اپراتور یا اپراتورهای ملی و منطقه‌ای و برنامه اجرایی برای پاسخ‌گویی به فوریت‌های شهری و امدادرسانی ظرف سه ماه اقدام نماید. این سند پس از تائید وزیران ارتباطات و فناوری اطلاعات و بهداشت درمان و آموزش پزشکی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط وزیر کشور ابلاغ می‌شود.

تبصره۱ـ دوران گذار به نحوی برنامه‌ریزی شود که هیچ خللی در خدمت‌رسانی دستگاه‌های خدمت رسان ایجاد نشود.

تبصره۲ـ در دستورالعمل مذکور وضعیت خدمت‌رسانی شماره‌های ۱۲۳، ۱۱۵، ۱۲۵ و ۱۱۲ تعیین و سایر شماره‌های سه‌رقمی در دسترس، در صورت امکان شامل شود.

تبصره۳ـ دسترسی این خدمت از طریق سامانه‌های یکپارچه نظیر دولت همراه، درگاه خدمات دولت هوشمند و سامانه یکپارچه خدمات شهری نیز مهیا و ارائه شود

اجتناب محاکم از صدور احکام منجر به توقف تولید و تعطیلی واحدهای تولیدی

 

نامه اتاق بازرگانی تهران در خصوص ضرورت تعامل با دستگاه قضایی در جهت اجتناب محاکم از صدور احکام منجر به توقف تولید و تعطیلی واحدهای تولیدی

برای دانلود نامه اینجا را کلیک کنید.

برای دانلود پیوست اینجا را کلیک کنید.

صفحه1 از43